En introduktion

Hej allihopa! Om ni har läst det allra första inlägget så kanske ni undrar hur jag gick från att bearbeta min utmattning med att vara utomhus till att börja skriva denna blogg om en mer hållbar livsstil. Jag har länge övervägt om och i så fall hur jag skulle dela med mig av min upplevelse och erfarenhet. Slutligen kände jag att om jag kan ha positiv inverkan på ens en enda människas liv, så är det mer än väl värt det. Om jag kan finnas där för någon som går genom något liknande eller kan inspirera till en förändring så är det värt att våga öppna upp och berätta.

Den här bloggen är alltså ett steg vidare på färden. Jag har en tid känt att friluftskontot Vildmara inte riktigt varit tillräckligt. Friluftslivet är självklart en viktig del av mitt liv, utan det skulle jag kanske inte vara här, men samtidigt så finns det så många fler delar som gör mig till just den jag är. Alla dessa delar behöver fortsätta utvecklas och för det tror jag att det behövs någon form av dialog eller diskussion. Det är där som skrivandet kommer in i bilden. Jag har alltid varit en skrivande person. Genom att skriva ner tankar, känslor, funderingar, äventyr och upptåg så manifesteras dessa starkare i mig. Samtidigt ser jag mycket fram emot de diskussioner som potentiellt kommer att uppstå, för dialog är något jag saknat på andra plattformar. Det vore väldigt kul att hitta andra med liknande värderingar och en snarlik strävan i livet för att kunna bolla idéer tillsammans.

Så, vad allt tänker jag skriva om då? Jo, det ska jag berätta nu:

  • Hållbar utveckling.
  • Friluftsliv och äventyr.
  • Motion, mental hälsa och välmående.
  • Vegetarisk mat.
  • Växter, både vilda och odlade.
  • Hantverk.
  • Det vardagliga livet.

Genom detta löper en grön tråd. Jag strävar dagligen efter att göra medvetna val, att röra mig mot en mer hållbar livsstil än den jag hade innan utmattningen.

Kort och gott: välkomna till min blogg och hoppas ni trivs här, det tror jag att jag kommer att göra.

Just nu känner jag mig lite som ekorren: sittande på en klen pinne ute i blåsten men ivrigt blickande mot horisonten.

Lämna en kommentar